Dział PR poleca - wizerunek w sieci

28-03-2011
O tym, jak bardzo potrzebne jest kreowanie wizerunku firmy - nie trzeba nas przekonywać. Ale co do wizerunku ma zwykły/niezwykły człowiek szukający pracy? Okazuje się, że bardzo dużo! Świadome kształtowanie wizerunku w Internecie może okazać się kluczem do sukcesu i znalezienia lepszej pracy w przyszłości.

Bogate portfolio, świetnie przygotowane dokumenty aplikacyjne, rewelacyjny życiorys… dziś nawet udane rozmowy kwalifikacyjne nie muszą prowadzić do zatrudnienia. Coraz więcej firm interesuje się prawdziwością informacji zawartych w CV. I weryfikują je właśnie w Internecie. Dlatego warto zadbać o to, by nasza wizytówka była przejrzysta i atrakcyjna dla danego przedsiębiorstwa. Tym bardziej, gdy szukamy nowej pracy…

Większość informacji pojawiających się na nasz temat w Internecie pochodzi od nas samych. Codziennie aktualizujemy profile na portalach tematycznych, udzielamy porad czy zapisujemy się na interesujące nas wydarzenia. Sami decydujemy o tym co, kiedy i gdzie zapiszemy. Prowadzenie bloga , kreatywne portfolio on-line, czy aktywne uczestnictwo w spotkaniach networkingowych i szkoleniach - to tylko kilka pomysłów na to, jak bez większego wysiłku kształtować swój image w sieci. Warto jednak pamiętać, że nie jesteśmy w stanie zapanować nad wszystkim co dzieje się w Internecie. Nie mamy bowiem dużego wpływu na to kto i w jaki sposób skomentuje nasze działania. Możemy jedynie pokierować opiniami tak, by kształtowały pozytywny wizerunek naszej osoby (np. podając ciekawe źródła, przypadki czy case studies, które poświadczą o wiedzy w danym obszarze). Należy unikać zbędnych dyskusji i kłótni na forach, zamieszczania niepoprawnych zdjęć na portalach społecznościowych czy w innych miejscach, do których dostęp ma każdy, również potencjalny pracodawca.

Firmy szukające nowych pracowników chętnie sprawdzają prawdziwość danych zawartych w ich życiorysach. Nie tylko pod kątem osiągnięć (np. udział w konkursie, artykuły publikowane na portalach biznesowych, itd.), lecz również osobowościowym. Wpis na portalu społecznościowym, komentarz, zdjęcie czy opinia mogą powiedzieć o nas więcej niż świetnie przygotowane CV. Niech za przykład posłużą nam kandydaci, którzy przypisują sobie obowiązki swojego szefa. Takie informacje można zweryfikować „od ręki”, właśnie w Internecie. Wystarczy bowiem sprawdzić aktywność przełożonego oraz to, co pisze on o sobie i swojej pracy w portalach społecznościowych, typu Goldenline czy Profeo. Jest to niewątpliwie wygodniejsze od bezpośredniego kontaktu z taką osobą, co ważniejsze – obecnie możliwe do realizacji w wielu przypadkach.

Zanim zaczniemy kreować swój wizerunek, powinniśmy sprawdzić naszą dotychczasową aktywność w Internecie. Nie tylko wpisując imię i nazwisko do wyszukiwarki, lecz także poprzez rzetelne ocenienie prowadzonych do tej pory działań (np. na profilach społecznościowych). Po krótkiej analizie będziemy wiedzieli jak aktualnie wyglądamy i co należy poprawić. Stworzenie planu powinno być kolejnym krokiem, należy jednak pamiętać, że jego wdrożenie nie zajmie nam kilkunastu minut, lecz co najmniej kilka miesięcy.

Zjawisko budowania pozytywnego wizerunku w Internecie staje się coraz bardziej popularne, na świecie działają już nawet firmy specjalizujące się w tego typu usługach. Dziś, nie tylko pracodawcy muszą dbać o employer branding. Dla specjalistów, poszukiwaczy nowych wyzwań zawodowych czy bezrobotnych intensywnie szukających pracy tego typu rozwiązania mogą okazać się receptą na dalszy rozwój zawodowy.
Podziel się linkiem
 
Zaufało nam już ponad 1500 klientów

Zaufało nam już ponad 1500 klientów

Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij