O tym, jak bardzo potrzebne jest kreowanie wizerunku firmy - nie trzeba nas przekonywać. Ale co do wizerunku ma zwykły/niezwykły człowiek szukający pracy? Okazuje się, że bardzo dużo! Świadome kształtowanie wizerunku w Internecie może okazać się kluczem do sukcesu i znalezienia lepszej pracy w przyszłości.

Bogate portfolio, świetnie przygotowane dokumenty aplikacyjne, rewelacyjny życiorys… dziś nawet udane rozmowy kwalifikacyjne nie muszą prowadzić do zatrudnienia. Coraz więcej firm interesuje się prawdziwością informacji zawartych w CV. I weryfikują je właśnie w Internecie. Dlatego warto zadbać o to, by nasza wizytówka była przejrzysta i atrakcyjna dla danego przedsiębiorstwa. Tym bardziej, gdy szukamy nowej pracy…

Większość informacji pojawiających się na nasz temat w Internecie pochodzi od nas samych. Codziennie aktualizujemy profile na portalach tematycznych, udzielamy porad czy zapisujemy się na interesujące nas wydarzenia. Sami decydujemy o tym co, kiedy i gdzie zapiszemy. Prowadzenie bloga , kreatywne portfolio on-line, czy aktywne uczestnictwo w spotkaniach networkingowych i szkoleniach - to tylko kilka pomysłów na to, jak bez większego wysiłku kształtować swój image w sieci. Warto jednak pamiętać, że nie jesteśmy w stanie zapanować nad wszystkim co dzieje się w Internecie. Nie mamy bowiem dużego wpływu na to kto i w jaki sposób skomentuje nasze działania. Możemy jedynie pokierować opiniami tak, by kształtowały pozytywny wizerunek naszej osoby (np. podając ciekawe źródła, przypadki czy case studies, które poświadczą o wiedzy w danym obszarze). Należy unikać zbędnych dyskusji i kłótni na forach, zamieszczania niepoprawnych zdjęć na portalach społecznościowych czy w innych miejscach, do których dostęp ma każdy, również potencjalny pracodawca.

Firmy szukające nowych pracowników chętnie sprawdzają prawdziwość danych zawartych w ich życiorysach. Nie tylko pod kątem osiągnięć (np. udział w konkursie, artykuły publikowane na portalach biznesowych, itd.), lecz również osobowościowym. Wpis na portalu społecznościowym, komentarz, zdjęcie czy opinia mogą powiedzieć o nas więcej niż świetnie przygotowane CV. Niech za przykład posłużą nam kandydaci, którzy przypisują sobie obowiązki swojego szefa. Takie informacje można zweryfikować „od ręki”, właśnie w Internecie. Wystarczy bowiem sprawdzić aktywność przełożonego oraz to, co pisze on o sobie i swojej pracy w portalach społecznościowych, typu Goldenline czy Profeo. Jest to niewątpliwie wygodniejsze od bezpośredniego kontaktu z taką osobą, co ważniejsze – obecnie możliwe do realizacji w wielu przypadkach.

Zanim zaczniemy kreować swój wizerunek, powinniśmy sprawdzić naszą dotychczasową aktywność w Internecie. Nie tylko wpisując imię i nazwisko do wyszukiwarki, lecz także poprzez rzetelne ocenienie prowadzonych do tej pory działań (np. na profilach społecznościowych). Po krótkiej analizie będziemy wiedzieli jak aktualnie wyglądamy i co należy poprawić. Stworzenie planu powinno być kolejnym krokiem, należy jednak pamiętać, że jego wdrożenie nie zajmie nam kilkunastu minut, lecz co najmniej kilka miesięcy.

Zjawisko budowania pozytywnego wizerunku w Internecie staje się coraz bardziej popularne, na świecie działają już nawet firmy specjalizujące się w tego typu usługach. Dziś, nie tylko pracodawcy muszą dbać o employer branding. Dla specjalistów, poszukiwaczy nowych wyzwań zawodowych czy bezrobotnych intensywnie szukających pracy tego typu rozwiązania mogą okazać się receptą na dalszy rozwój zawodowy.

Nasi klienci

Kontakt

Centrum Promocji i Reklamy Remedia Piotr Florek

ul. Dolina 35, Bydgoszcz

 

telefon52 33 94 100

fax52 33 94 131

 

Sprawdź jak dojechać.